Over de PVDA

Over PVDA Lommel

Inspraak is het DNA van de PVDA. Wij zijn een partij van, voor en tussen de mensen. Wij houden de vinger aan de pols. Niet alleen op onze brunch, maar ook tijdens wijktochten en acties.”

Margriet Beenaerts, voorzitster PVDA Lommel

Wij willen een politiek die vertrekt van de noden van de mensen. Jaarlijks brengen we honderden mensen bij elkaar op onze brunch en ons eetfestijn. De inzet van 40 vrijwilligers maakt dit mogelijk. We doen dit niet alleen voor de gezelligheid, we willen weten wat er leeft bij de mensen, we willen weten waar zij van wakker liggen.

De voorbije brunch hoorden we dat er nood is aan beter openbaar vervoer en veiliger fiets- en voetpaden. Met deze informatie kunnen we de prioriteiten bepalen voor ons werk in de gemeenteraad en daarbuiten.

Het was in 2006 dat er voor het eerst een PVDA'er verscheen in de gemeenteraad in Lommel, dokter Staf Henderickx van Geneeskunde voor het Volk. In 2014 volgde ik hem op. Ondanks het feit dat we de kleinste fractie zijn, bepalen wij heel wat punten op de agenda van de gemeenteraad. De voorbije jaren hebben we meer inspraak geëist. Dat heeft iets opgeleverd, er zijn zeker stappen vooruit gezet. Maar er is nog veel werk aan de winkel.

Een belangrijke pijler voor ons is Geneeskunde voor het Volk. Met GVHV bieden we aan meer dan 2000 patiënten gratis gezondheidszorg. Dat gezondheidscentrum is ook een heus actiecentrum. Toen Maggie De Block besloot 900 miljoen euro te besparen in de gezondheidszorg, deelden we vitaminen uit in de vorm van mandarijnen en kiwi's. Want als de gezondheidszorg zo wordt afgebroken kan je maar beter niet ziek worden, was onze boodschap .

De PVDA groeit. In Lommel en daarbuiten. Om onze ambities waar te maken, zijn we altijd op zoek naar mensen die op een of andere manier mee hun schouders willen zetten onder dit project. We hebben jouw talenten nodig. Bouw samen met ons aan een beter Lommel.

Sooi Van Limbergen, gemeenteraadslid PVDA Lommel