#DeGroteBevraging: PVDA wil de mening van 1.200 Lommelaars

PVDA Lommel lanceert haar najaarscampagne: #DeGroteBevraging. Naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezing van 2018 wil de linkse partij de mening van maar liefst 1.200 Lommelaars verzamelen.

De PVDA wil met #DeGroteBevraging weten hoe de Lommelaar de stad van de toekomst ziet. “Als jij burgemeester was, wat zou je dan in de eerste plaats aanpakken?”, luidt de eerste vraag. “Ligt de Lommelaar wakker van dure energie? Of wil de Lommelaar in de eerste plaats degelijke fietspaden? Of droomt hij vooral van meer inspraak en transparantie? De stad van de toekomst, daar rond draait onze stadsdialoog”, zegt Sooi Van Limbergen.

“Voor ons is een stadsdialoog een kwestie van democratie”, zegt voorzitter Margriet Beenaerts. “Dat houdt veel meer in dan één keer om de zoveel jaar een bolletje kleuren. Democratie betekent ook echt de mensen hun gedacht vragen en op basis daarvan een programma samenstellen. Daar willen we dan samen met de Lommelaars aan werken”.

De nieuwe website moet meer doen dan informeren en enquêteren. “We willen in dialoog gaan en organiseren. Dit platform biedt eenvoudige, concrete artikels en ideeën aan waarmee mensen meteen zelf aan de slag kunnen gaan, zowel op de koffie bij de bomma als op de sociale media”, voegt Van Limbergen toe.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.