Boekvoorstelling: Van mammoet tot big mac, van Staf Henderickx

Staf Henderickx stelt zijn nieuwe boek "Van mammoet tot big mac" voor, gevolgd door een kleine receptie en boekverkoop.

Waar komt onze voeding vandaan? Waarom zijn mensen alleseters? Is de industriële landbouw een vloek of een zegen? Zijn fastfoodketens en panklare maaltijden een bevrijding voor de vrouw of een doem voor onze gezondheid?

Van Dagelijkse kost tot Puur genieten: al jaren zijn Vlaanderen en Nederland in de ban van kookboeken en kookprogramma’s. Maar wie weet hoe onze voeding door de eeuwen heen is geëvolueerd? In Van mammoet tot big mac vertelt dokter Staf Henderickx voor het eerst in dit taalgebied het verhaal achter wat op ons bord ligt. Een fascinerend relaas over de zeven vette en de zeven magere jaren in Egypte, de eerste voedselbanken in het oude Rome, middeleeuwse kapoenen, de gouden appels van Columbus, vegetariërs tegen wil en dank, en het haringmirakel tijdens de Tweede Wereldoorlog. Maar ook over de pesticiden, smaak-, kleur- en bewaarstoffen in ons eten en een landbouw- en voedingsindustrie in de ban van chemische monopolies.

WANNEER
19 september 2017 om 18u00 - 21u00
WAAR
CC De Adelberg, Polyvalente zaal
Adelbergpark 1
Lommel 3920
Google map en route

Kom je?

Als je aanklikt ‘je mag mij mailen’ ‘je mag mij sms’en’ worden je gegevens opgenomen in de gegevensbank van de PVDA om je, volgens jouw interesses, op de hoogte te houden van publicaties en activiteiten van de PVDA. Je hebt het recht om deze gegevens op te vragen en te verbeteren. Richt je vraag naar PVDA, Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel of pvda@pvda.be.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.